Dječji vrtić „SVETI JOSIP“ u prošloj pedagoškoj godini realizirao je projekt “Kuharska avantura – od igre do vještine” uz podršku Središnjeg državnog ureda za Hrvate izvan Republike Hrvatske. Zadovoljivši kriterije Javnog poziva za prijavu posebnih potreba i projekata od interesa za Hrvate izvan RH u svrhu ostvarenja financijske potpore za 2024. godinu (URBROJ: 537-03-02-24-2) doboli smo iznos od 5.000,00 eura.
Provedbom projekta, kroz uspostavu terapijske kuhinje za djecu, nabavu kuhinjske opreme te provedbu edukacija za djecu, roditelje/skrbnike te odgojno – obrazovne djelatnike,
ostvareni su sljedeći ciljevi:
1. Unaprijeđena je odgojno-obrazovnu ustanovu poboljšanjem materijalnih uvjeta boravka djece.
2. Stvoreni su preduvjeti za uvođenje inovativnih odgojno-obrazovnih programa za djecu predškolskog uzrasta koji će pozitivno utjecati na zdravlje djece, njihov tjelesni i mentalni razvoj te bržu socijalizaciju i koheziju.
3. Ojačali smo roditeljske kompetencije kroz pružanje kvalitetnije socijalne usluge mladim roditeljima s malom djecom, čime se utjecalo na sprječavanje iseljavanja mladih obitelji i pozitivno djelovalo na demografski prirast stanovništva te održivi razvoj lokalne zajednice.
4. Uspješnom suradnjom s partnerima iz Hrvatske, ojačani su kapaciteti odgojno-obrazovnih djelatnika i roditelja uključenih u provedbu suvremenih oblika pružanja usluga ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja djece. Tim aktivnostima potaknute su pozitivne promjene u društvu u kojem živimo.
Projekt je uključivao sljedeće aktivnosti:
Aktivnost 1: Opremanje prostora s terapijskom kuhinjom za djecu
• Opremanje prostora s terapijskom kuhinjom DV “Sveti Josip“ Mostar te didaktičkom opremom i ostalim edukativnim materijalima za djecu predškolske dobi, u svrhu provedbe inovativnih odgojno – obrazovnih programa na predškolskoj razini.
Aktivnost 2: Razvoj i jačanje roditeljskih kompetencija
– razvijati i jačati roditeljske kompetencije u svrhu stvaranja podrške djeci u različitim razvojnim fazama te uključivanje roditelja u proces odgojno-obrazovnog rada,
– razvijati vještine kod predškolske djece, poboljšanje fine motorike djece, pažnje, socijalizacije, razvoja jezika i senzorne obrade kroz interaktivne kulinarske aktivnosti.
– osnažiti suradnički rad roditelja i odgojno – obrazovnih djelatnika u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju.
Aktivnost 3: Upravljanja projektom:
• Uspostava projektnog tima koji čine voditelj projekta (vanjska usluga) i koordinatori partnerskih organizacija. Priprema financijskog i narativnog izvješća te završnog izvješća projekta.











